Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΕΝΩΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ...




Το νέο σχολικό χάρτη της χώρας ετοιµάζει τώρα το υπουργείο Παιδείας µε εκτεταµένες συγχωνεύσεις, συνενώσεις και δηµιουργία πολυδύναµων σχολείων.

Ωστόσο, παρά τις συνενώσεις εκατοντάδων σχολείων που προετοιµάζονται, διαβεβαιώνει ότι δεν θα στοιβαχτούν οι µαθητές στις τάξεις, καθώς δεν αλλάζουν οι σηµερινές ρυθµίσεις για τον µέγιστο αριθµό µαθητών ανά τάξη, που είναι έως 25 για την Πρωτοβάθµια και έως 30 για τη ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση.
Ξεκίνησε ήδη δηµόσια διαβούλευση για τις συγχωνεύσεις που διεξάγεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.opengov. gr/ypepth/?p=615 και θα διαρκέσει µέχρι την ερχόµενη ∆ευτέρα. Στο σχετικό κείµενο αναφέρεται ότι όπου διαπιστωθούν εκπαιδευτικές ανάγκες δεν θα συγχωνευθούν, αλλά θα ιδρυθούν νέα σχολεία, ενώ ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στα σχολεία ορεινών περιοχών και µικρών νησιών, όπου οι αποστάσεις, οι συγκοινωνιακές και οι καιρικές συνθήκες δεν διασφαλίζουν προϋποθέσεις ασφαλούς µεταφοράς των µαθητών. Στις περιοχές αυτές, θα εξεταστεί κάθε περίπτωση χωριστά και το τοπικό σχολείο θα ενταχθεί κατ’εξαίρεση σε οργανωτική δοµή µικρής σχολικής µονάδας βάσει των ιδιαιτεροτήτων, τηρουµένων των παιδαγωγικών κριτηρίων και µέχρι να δηµιουργηθούν συνθήκες µε την κατασκευή δηµοτικών έργων.
(Εφημερίδα "Τα Νέα". Περισσότερα...www.tanea.gr)

Δήλωση της Υφυπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύης Χριστοφιλοπούλου, για τις Συνενώσεις και Ιδρύσεις Σχολείων

«Η λογική των συνενώσεων και των ιδρύσεων είναι εκπαιδευτική και τα κριτήρια πρωτίστως παιδαγωγικά»

Συνενώσεις και ιδρύσεις σχολείων γίνονται κάθε χρόνο, με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί. Η λογική των συνενώσεων και των ιδρύσεων σχολείων είναι εκπαιδευτική και τα κριτήρια πρωτίστως παιδαγωγικά: κάθε παιδί του Δημοτικού να πηγαίνει σε σχολείο που κάθε τάξη έχει το δάσκαλό της.

Προφανώς, στα μικρά νησιά και στις δυσπρόσιτες περιοχές όπου υπάρχουν λίγα παιδιά, θα παραμείνουν τα ολιγοθέσια Δημοτικά Σχολεία. Όταν, όμως, για παράδειγμα τα χωριά είναι σε κοντινή απόσταση, λιγότερο από δέκα (10) λεπτά, είναι κρίμα να υπάρχουν παιδιά σε ολιγοθέσια, που παρακολουθούν πρώτα την Δ’ και μετά την Γ’ δημοτικού ή παιδιά που κάνουν δώδεκα (12) ώρες μάθημα και όχι εικοσιτέσσερις (24).

Η λογική, λοιπόν, των συνενώσεων είναι καθαρά παιδαγωγική. Στόχος είναι να κάνουμε το καλύτερο δυνατόν, λαμβάνοντας υπόψη τις κτηριακές υποδομές σε κάθε περιοχή. Κοιτάμε το κάθε σχολείο χωριστά, γιατί υπάρχουν ιδιαιτερότητες.

Περισσότερα... Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων www.minedu.gov.gr

Καθώς, ανυπόστατες φήμες κυκλοφορούν κατά περιόδους (εδώ και χρόνια), και διαδίδονται είτε ακούσια είτε εσκεμμένα, σχετικά με υποτιθέμενη υποβάθμιση ή κλείσιμο (!) του Γυμνασίου ή του Λυκείου Γερακίου, η απάντηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας είναι ότι "δεν έχει τεθεί τέτοιο θέμα". Οι λόγοι είναι πολλοί:
  • Είναι πρότυπο κτιριακό συγκρότημα, με τις κατάλληλες αίθουσες διδασκαλίας, και τον απαραίτητο εξοπλισμό (Σχολική Βιβλιοθήκη, Υπερσύγχρονα εργαστήρια Φυσικών επιστημών και Πληροφορικής, Γήπεδα, Αίθουσα εκδηλώσεων, γραφεία και βοηθητικούς χώρους)
  • Λειτουργεί άψογα, με παιδαγωγικά κριτήρια, καθώς γίνονται όλα τα μαθήματα, από καθηγητές των αντίστοιχων ειδικοτήτων, με 20-25 μαθητές ανά τμήμα.
  • Καλύπτει μια αρκετά μεγάλη γεωγραφικά περιοχή, και διατηρεί σταθερό αριθμό μαθητών, παρ΄όλο που, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μ ια (παράνομη) διαρροή μαθητών γειτονικών χωριών από τα Δημοτικά προς μεγαλύτερα γυμνάσια κοντινών, αστικών περιοχών...
  • Τα τελευταία χρόνια λειτουργούν τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας, με μεγάλο αριθμό μαθητών, που είχαν αποδεδειγμένα θετικά αποτελέσματα!
  • Καθηγητές και μαθητές οργανώνουν και συμμετέχουν κάθε χρόνο σε προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων (Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης κ.ά.). Στα πλαίσια αυτών των προγραμμάτων πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές επισκέψεις, διοργάνωση εκδηλώσεων κ.ά. Επίσης συμμετέχει σε πιλοτικά προγράμματα (Χρήση Νέων Τεχνολογιών, Διαδραστικών Πινάκων, Αξιολόγηση Σχολικής Μονάδας), ενώ οι καθηγητές παρακολουθούν ανελλιπώς επιμορφώσεις, σεμινάρια και συμμετέχουν σε συνέδρια.

Είναι παράλογη η σκέψη ότι μπορεί να υποβαθμιστεί ένα σχολείο, για το ο ποίο η Πολιτεία έχει δαπανήσει τεράστια χρηματικά ποσά για την αναβάθμισή του: Όπως δημιουργία και εξοπλισμός σχολικής Βιβλιοθήκης και Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ), δεύτερου εργαστηρίου πληροφορικής (2009), ελαιοχρωματισμός εσωτερικών χώρων, στεγανοποίηση στέγης και αλλαγή κουφωμάτων (2010 )!!

Ούτε έχει πρόθεση η Πολιτεία, σύμφωνα και με στελέχη της Εκπαίδευσης, να "στοιβάξει" μαθητές και καθηγητές σε μεγάλα σχολεία, και να αναγκαστεί να καταστρέψει υποδομές, οπως εργαστήρια και να δημιουργήσει νέες αίθουσες... Αντίθετα, και στα πλαίσια της ορθής διαχείρισης πόρων και δυναμικού, θα "εκμεταλλευτεί" όλες τις υπάρχουσες υποδομές, πάντρα προς όφελος των μαθητών.

Το επόμενο σχολικό έτος, ο αριθμός των μαθητών του Γυμνασίου θα είναι αρκετά μεγαλύτερος, και στα πλαίσια του "Καλλικράτη", το Γυμνάσιο και Λύκειο Γερακίου θα είναι δύο από τις σχολικές μονάδες του ΔΗΜΟΥ ΕΥΡΩΤΑ, και αν ακολουθηθεί η ορθή πολιτική από τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, αυτά θα ενισχυθούν σημαντικά, αποδίδοντας τα μέγιστα στους μαθητές.

Ανθή Σαράντη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η πόλη των Γερονθρών - ΕΤ3

"Αγαπώ και προβάλλω τον τόπο μου"- Γυμνάσιο Γερακίου

Γεράκι......

Λακωνία... ένα ζωντανό μουσείο

Αναζήτηση στο ιστολόγιο

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *